Svet technológií ide vpred a na to reaguje aj marketing. Moderný digitálny PR sa snaží kontaktovať a nadväzovať vzťahy s verejnosťou skrz internet - najlepšie pomocou článkov. Na internete sa môžete stretnúť s PR článkami alebo so SEO textami, aký je medzi nimi rozdiel a načo sú určené?
PR SPRÁVY
PR správa alebo článok sa môže zdať ako obyčajný článok - je však primárne určený na upútanie potenciálneho zákazníka, prípadne prezentuje firmu, ich službu alebo produkt pozitívnou cestou. PR je skratka pre Public Relations, čo v preklade znamená “styk s verejnosťou” alebo “vzťah s verejnosťou”.
SEO texty
Sú články, narozdiel od PR správ, tie, ktoré sa prvotne prispôsobujú prehliadačom. Sú to články, ktoré nepotrebujú mať väčší zmysel, narozdiel od PR, ale budú upravené pre optimalizáciu vo vyhľadávači - tým pádom čím lepšie nastavenie kľúčových slov a odkazov, tým vyššie vo vyhľadávači bude vaša firma.
Ako sa využívajú?
PR články, ako sme povedali vyššie sú skvelým prostriedkom na promovanie firmy alebo služby. SEO, na druhú stranu, je skvelý spôsob, ako sa dostať vyššie vo vyhľadávači. Ta prečo ich neskombinovať? Dokonca aj PR článok sa dá nastaviť tak, aby spĺňal podmienky SEO textu. Kombináciou týchto dvoch textov sa vám zabezpečí väčšia čitateľnosť a aj návšteva zákazníkov.
Zjednodušene sa dá povedať, že PR články a SEO texty po svojom napomáhajú dobrému menu firmy - prezentujú firmu a pomocou odkazov sa k nim čitatelia alebo zákazníci môžu rýchlejšie dostať.
Ako napísať dobrý PR článok? Tu nájdete niekoľko typov.
Pre viac otázok navštívte našu PR poradňu, kde sa dozviete viac informácií.