Pre dobrú čitateľnosť článku je dobré písať ho najmä jednoducho. Preto je dôležité nasledovať stanovenú štruktúru. Rozsah článku sa môže líšiť na základe témy - najčastejšie to však bývajú články krátke. Môžete sa však aj rozpísať a pokiaľ ste dobrý autor, zaujme to ľudí aj tak.
Nadpis
Nadpis by mal byť prvým textom, ktorý si čitateľ prečíta. Je dôležité aby bol nápadný, aby zaujal - stáva sa, že niektorí autori sa uchyľujú až k zavádzaniu alebo klamstvu, to by sa však v PR článkoch, v nijakom článku, nemalo nachádzať. Najlepšie je použiť formu otázky, ako napr.: Aký je rozdiel medzi PR článkom a SEO textom?, alebo využiť číslovky, napr. : 4 rady pre napísanie zaujímavého PR článku.
Perex
Inak ako úvod, teda kratší text priamo pod nápisom. Jeho rozsah sa určuje hlavne vzhľadom na obsah, ktorý je telo článku a teda by mal byť najdlhší. Perex je druhotne najviac dôležitý text pre čitateľov, pretože uvádza do problematiky a napovedá, čo približne bude rozvádzať obsah. Po jeho prečítaní sa napokon čitateľ rozhodne, či článok stojí za otvorenie.
Obsah
Najdlhšia časť článku, ktorá by mala byť pekne čitateľná a štrukturovaná. Najčastejšie sa využíva rozdelenie textu do menších odsekov. Vtedy je text lepšie čitateľný a čitateľ sa tak môže rýchlejšie dostať k veci, ktorá ho zaujíma najviac. Preto sa napríklad tieto odseky buď očísľujú alebo sa k nim priradí podnadpis. Taktiež sa nemôže zabudnúť na zvýraznenie dôležitých častí, pridanie kľúčových slov a odkazov na stránky.
Záver
Ide o jednoduché vyvodenie hlavnej idei, ktorú sprevádza váš článok. Väčšinou ide o jednu dve vety a tým sa článok uzavrie.
Toto bolo základné delenie PR správy, ktoré sa používa najčastejšie. Nezabúdajte na základné využitie PR článkov a pre lepšiu propagáciu využiť aj SEO - o tom bližšie informácie nájdete v našom článku : PR články a SEO texty.